Friday, April 3, 2009

...cikit corat coret pasal aku..



:.aku_bukan_pujangga.:



aku nk citerkan serba sedikit ttg diri ini..aku x mampu nk mengatur kata sehebat pujangga lain..aku masih lagi belajar ttg apa itu erti sebuah kehidupan. erti cinta yang selama ini hidup subur dalam hati n sanubari setiap insan. korang jgn salah faham. cinta yang aku maksudkan bukanlah cinta manusia semata-mata..sebab cinta tue pelbagai cabangnya. sebagai hamba Allah, kita mesti cinta kepada 6 perkara..cinta kepada ALLAH...cinta kepada Nabi Muhammad SAW, cinta kepada mak n abah, cinta kepada diri, cinta kepada ilmu n cinta sesama kita.org cakap tanpa impian, mimpi tak mungkin jadi kenyataan. seharusnya impian yang dibina perlu dititipkan dengan usaha yang berterusan sehingga ape yang kita impikan tercapai. mcm aku..aku bersyukur sangat2 sbb segala impian n cita-cita yang aku impikan semakin dekat untuk kugapai. hanya doa usaha dan keyakinan yang teguh yang perlu kuiringkan agar segala kata dapat kukotakan. cayoooookkkkkkk..heheh;p



kalau korang nak tahu..aku dilahirkan pada tanggal 26 mei 1986 taktala alam masih lagi sepi..sepi kerana semuanya masih nyenyak diselubungi mimpi yang indah. tepat jam 4.05 pagi selasa aku diputerikan. suara tangisan yang memecah kesunyian pagi menerbitkan kuntuman senyuman mak n abah di atas kelahiranku ini..Mak ngan abah cakap waktu aku kecik dulu..aku slalu menangis..tp dh besar ni aku suka ketawa smpi tak ingat dunia..hobi kot..hehehe=)




aku suka sangat harimau. kalu boleh aku nk bela sekor harimau..leh bawak g jalan2 ptg2..hehe..tp bahaya kan?? so..aku pun xnk amik risiko tue..hehe..
hmm...korang tau hari ape yang aku paling suka dlm hidup ni??? aku paling suka 'hari2' sbb hari2 byk jual baju yang murah2..hehehe..aku suka hariimau..hari cuti..hari raya..n hari yg indah..huhu=)




Aku pun suka bermain dengan nombor...masa sekolah dulu..aku minat sgt subjek matematik..hehe..tp, subjek yg aku paling menci subjek geografi..x tau nape..huhuhu..menangis mak kalu tahu aku tak suka subjek master dia..hehe;p

waktu zaman sekolah dulu, aku jual sticker tau..untung ar jugak..mcm2 sticker aku jual..tp satu ari tue, aku terkantoi ngan cikgu sbb ada sorg budak bertuah ni bgtau dia..so ape lg..kenalah marah dengan cikgu..huhuhu..sedih.. =( kalu aku jumpa budak tue nnt..siap ar dia..hehehe;p




aku paling suka tgk kartun..masa aku kecik dulu..aku suka sgt tgk gaban, ninja turtle n rambo..huhuhu..semua tue hero kegemaran aku..kalu la masa leh diputarkan semula..aku nk tgk semua kartun2 tue lg...huhuhu...tp..leh ke??? x bley..x bley..aku dh dewasa skang..so aku kena matangkan fikiranku yang tak berapa matang nie..hehehe;p



aku rindu sgt kat mak n abah skang..x sabar nk balik umah ujung bulan ni..huk2.. =(
hmm...pe lg ek nk citer..xde ape yg best pun nk citer pasal aku...kalu korang nk kenal sape aku..korang kena jd kawan aku=)


ape yg penting...KERJASAMA=)
hehehehe gud luck kwn2..smg kita semua dapat bergraduat dgn cemerlang..amin=)

0 comments:

Post a Comment